Hur bokar jag tid för massage?

1-3 dagar efter att du gjorde din beställning, ska du ha fått ett sms från oss med en länk i (för nytt sms, klicka här). Genom länken får du tillgång till vår app, där du bokar tid för massage. Sök på mottagning du vill boka tid hos i kartan, eller välj ur listvyn. Boka och välj tid som passar dig.

Var kan jag boka massage med Hälsoresurs klippkort?

Som kund hos oss kan du boka massage på alla våra massagekliniker. Du finner adress och kontaktuppgifter till alla våra massörer i vår app.

När får jag sms:et som länkar till klippkorts-appen?

Inom 1-3 arbetsdagar efter det att du gjorde din beställning, levereras ett sms som länkar till klippkorts-appen. Boka massage genom appen.

Var hittar jag min bokningsbekräftelse?

Alla mottagningar är sina egna företag med egna bokningssystem som vi länkar dig vidare till här i från appen. Det innebär att du bokar massage direkt med varje massageklinik och det är deras bokningsbekräftelse du behöver. Kontakta massören för information om du inte hittar din bekräftelse eftersom bokningen finns i deras system.

Var kan jag se mina bokningar?

Alla våra massörer har sina egna bokningssystem, som du länkas in ifrån vår app. Därför kan du inte se dina bokningar i Hälsoresurs app.

Kan jag boka in behandlingar i förväg, efter att mitt klippkort gått ut?

Nej, efter att ditt klippkort gått ut, kan du inte längre nyttja några behandlingar.

Hur gör jag på plats hos massören?

När du går på din behandling kommer massören att registrera behandlingen på plats i ditt klippkort i din app.

Behöver jag en kod för att boka massage?

Nej, du behöver ingen kod för att boka massage. Du bokar tid för massage i Hälsoresurs app. Vid behandlingstillfället registrerar massören sin kod, i din telefon. Ingen inloggning krävs.

Jag hittar inte er app i App Store eller Playbutiken, hur får jag tillgång till appen?

Du hittar den inte i App Store eller Playbutiken, eftersom det är en webb-app. En webb-app är en sida som du når via din webbläsare och som du kan spara ned i din telefon, så den lägger sig där på samma sätt som en app. 1-3 dagar efter din beställning får du ett sms från oss med en länk i till vår webb-app.

Jag har inte kvar min app, hur får jag tillbaka den?

På denna sida kan du ange ditt nummer, så skickar vi en länk per SMS där du kan installera appen.

Jag har bytt telefonnummer och behöver ett nytt sms till klippkorts-appen.

Om du har bytt telefonnummer, behöver du kontakta oss på info@halsoresurs.se. Då hjälper vi dig att uppdatera ditt telefonnummer i vårt system.

Jag hittar inga lediga tider, vad gör jag?

Under vissa perioder på året blir många av våra massörer snabbt uppbokade. Tänk på att du kan boka tid hos samtliga av våra massörer. Finner du ingen tid hos massören du brukar gå till, sök gärna på andra närliggande massagekliniker i appen.

Hur länge är mitt klippkort giltigt?

Ditt klippkort är giltigt i 12 månader från beställningsdatum. Tänk på att du inte kan boka in massagebehandlingar, efter att ditt klippkort gått ut.

Kan jag välja en annan massageklinik än den jag valde vid beställning?

Du kan välja mellan alla massagekliniker som finns i vår app, förutsatt att de erbjuder behandlingslängden du beställt. Du ser i appen vilka massörer som erbjuder 25, 40 respektive 50 min behandling.

Vad har ni för avbokningsregler?

Det är massörernas egna avbokningsregler som gäller. Ta reda på vad som gäller för just den massören du bokat tid hos.

Jag behöver avboka min tid, hur gör jag?

Om du behöver avboka din tid, behöver du kontakta massören du gjort bokningen hos. I vår app finner du kontaktuppgifter till dem. Då massörerna har sina egna bokningssystem, kan vi inte hjälpa dig med dina bokningar/avbokningar.

Vad behöver jag tänka på innan jag går på massage?

Tänk på att du ska vara frisk, inte ha ätit precis innan en massage. Oftast sker massagen med bar överkropp och oljan som används går in i huden, så du behöver inte duscha efteråt. Du kan behålla bh:n på så knäpper massören upp den åt dig när du lagt dig på bänken.

Hur ofta ska jag gå på massage?

Om du är stel och har ont är det bra att gå med 1-2 veckors mellanrum några gånger tills du känner dig bättre och sedan en gång i månaden i förebyggande syfte. Det samma gäller om du är stressad och behöver få hjälp med att komma ner i varv. Om du enbart behöver få massage för att behandla i förebyggande syfte är en gång var tredje till var fjärde vecka en generell tumregel. Diskutera med din massör om vad som gäller för dig och dina behov. Tänk på att kroppen behöver återhämta sig emellan behandlingarna, så gå inte flera dagar i rad.

Är det något mer jag behöver tänka på innan jag går på min massage?

Kom gärna ca 10 minuter innan behandlingen ska påbörjas så att du hinner komma ned i varv innan. Diskutera alltid med massören angående dina förväntningar på behandlingen och om du har några specifika besvär som du vill ha hjälp med. Kommunicera också om du har en skada eller någon sjukdom – det är viktigt för massören att känna till. Du ska aldrig gå på massage om du är sjuk eller har ett virus eller en infektion i kroppen.

Jag är gravid, hur gör jag?

Vissa massörer vill inte ta emot gravida kunder innan de passerat vecka 12 i sin graviditet. Stäm av med den massören du vill boka tid hos. Det går att anpassa behandlingen för gravida utifrån hur långt gången du är. Uppge i din bokning att du är gravid, så kan massören förbereda sig.

Kan jag ge bort massagebehandlingar?

Nej, våra klippkort är personliga. Du kan alltså inte ge bort enskilda massagebehandlingar från ditt klippkort. Du kan dock höra av dig till oss på info@halsoresurs.se, om du vill köpa klippkort och ge bort i present.

Hur vet jag om det är en kvinnlig/manlig massör på massagekliniken?

I vår app ser du namn på de som masserar på respektive mottagning. Som kund hos oss kan du gå till alla våra massagekliniker och få massage.

Var hittar jag kontaktuppgifter till massagekliniken?

När du gjort din beställning får du tillgång till vår app. Där hittar du adresser, mottagningsnamn och kontaktuppgifter till alla våra massörer.

Mottagningen som jag tänkt gå till finns inte längre kvar hos er. Vad gör jag?

Som kund hos oss får du gå på massage hos alla våra massagekliniker. Skulle den massör som du tänkt gå till, avslutat sitt samarbete med oss, är du varmt välkommen att boka in dig på någon av våra andra närliggande massagekliniker.

Jag har inte fått sms/behöver ett nytt sms skickat till min telefon. Vad gör jag?

På denna sida kan du ange ditt nummer, så skickar vi en länk per SMS där du kan installera appen.

    Hittar du inte svaret? Ställ din fråga här.