När får jag sms:et som länkar till klippkorts-appen?
Direkt efter ditt köp, får du ett sms till numret du angav vid din beställning. I sms:et finns en länk med tillgång till vår app, där du bokar tid för massage. Sök på mottagning du vill boka tid hos i kartan, eller välj ur listvyn. Boka och välj tid som passar dig. Har du inte fått något sms, klicka här. Var noga med att ange samma nummer som vid beställning.
Var kan jag boka massage med Hälsoresurs klippkort?
På vår hemsida och i vår app finns en karta med de adresser där du kan boka massage via Hälsoresurs. När du blir kund hos oss finner du namn och kontaktuppgifter till alla massörer i vår app. Där kan du boka massage på alla våra massagekliniker.
Hur bokar jag tid för massage?
Efter ditt köp, får du ett sms till numret du angav vid din beställning. I sms:et finns en länk med tillgång till vår app, där du bokar tid för massage. Sök på mottagning du vill boka tid hos i kartan, eller välj ur listvyn. Boka och välj tid som passar dig. Har du inte fått något sms, klicka här. Var noga med att ange samma nummer som vid beställning.
Var hittar jag min bokningsbekräftelse när jag bokat tid för massage?
Alla mottagningar är sina egna företag med egna bokningssystem som vi länkar dig vidare till från appen. Det innebär att du bokar massage direkt med varje massageklinik och det är deras bokningsbekräftelse du behöver. Kontakta massören för information om du inte hittar din bekräftelse eftersom bokningen finns i deras system.
Var kan jag se mina bokningar?
Alla våra massörer har sina egna bokningssystem, som du länkas till från vår app. Därför kan du inte se dina bokningar i Hälsoresurs app. Kontakta kliniken där du gjort din bokning om du är osäker. Kontaktuppgifter till alla våra massörer finns i vår app.
Får jag boka in behandlingar i förväg, efter att mitt klippkort gått ut?
Nej, efter att ditt klippkort gått ut, kan du inte längre nyttja några behandlingar. Klippkortet måste vara giltigt vid behandlingstillfället.
Hur använder jag klippkortet hos massören?
När du går på behandling, visar du upp ditt klippkort för massören. Massören registrerar behandlingen i din app med sin unika kod.
Behöver jag en kod för att boka massage?
Nej, du behöver ingen kod för att boka massage. Du bokar tid för massage i Hälsoresurs app. Vid behandlingstillfället registrerar massören sin kod, i appen på din telefon. Ingen inloggning krävs.
Jag hittar inte er app i App Store eller Playbutiken, hur får jag tillgång till appen?
Du hittar den inte i App Store eller Playbutiken, eftersom det är en webb-app. En webb-app är en sida som du når via din webbläsare och som du kan spara ned i din telefon, så den lägger sig på samma sätt som en app. Direkt efter din beställning får du ett sms från oss med en länk till vår webb-app. Har du inte fått något sms, klicka här.
Jag har inte kvar min app, hur får jag tillbaka den?
På denna sida kan du ange ditt nummer, så skickar vi en länk på SMS där du får tillgång till appen. Var noga med att använda samma telefonnummer som du angav vid köp.
Jag har bytt telefonnummer och behöver ett nytt sms till klippkorts-appen.
Om du har bytt telefonnummer, behöver du kontakta oss på info@halsoresurs.se. Då hjälper vi dig att uppdatera ditt telefonnummer i vårt system.
Jag hittar inga lediga tider, vad gör jag?
Under vissa perioder på året blir många av våra massörer snabbt uppbokade. Tänk på att du kan boka tid hos samtliga av våra massörer. Finner du ingen tid hos massören du brukar gå till, sök gärna på andra närliggande massagekliniker i appen.
Hur länge är mitt klippkort giltigt?
Ditt klippkort är giltigt i 12 månader från beställningsdatum. Tänk på att du inte kan boka in massagebehandlingar, efter att ditt klippkort gått ut. I appen ser du hur många behandlingar du har kvar, och när de går ut.
Kan jag välja en annan massageklinik än den jag valde vid beställning?
Du kan välja mellan alla massagekliniker som finns i vår app, förutsatt att de erbjuder behandlingslängden du beställt. Du ser i appen vilka massörer som erbjuder den behandlingslängd som du köpt.
Vad har ni för avbokningsregler?
Det är massörernas egna avbokningsregler som gäller. Ta reda på vad som gäller för just den massören du bokat tid hos. Det vanligaste är att du behöver avboka senast 24 timmar innan bokat besök. Om du inte avbokar i tid eller inte dyker upp, kommer du att bli debiterad för behandligen.
Jag behöver avboka min tid, hur gör jag?
Om du behöver avboka din tid, behöver du kontakta massören du gjort bokningen hos. I vår app finner du kontaktuppgifter till dem. Då massörerna har sina egna bokningssystem, kan vi inte hjälpa dig med dina bokningar/avbokningar.
Vad behöver jag tänka på innan jag går på massage?
Var gärna några minuter tidig till massagen så du hinner komma ned i varv. Tänk på att du inte ska ha ätit precis innan en massage och du ska vara frisk. Gå inte på massage om du har en infektion i kroppen. Förmedla till massören om du har något problem i kroppen eller sjukdomshistoria som hen behöver ta del av. Oftast tar du bara av dig på överkroppen. Oljan som används går in i huden, så du behöver inte duscha efteråt. Läs vårt blogginlägg om detta här.
Hur ofta ska jag gå på massage?
Om du är stel och har ont är det bra att gå med 1-2 veckors mellanrum några gånger tills du känner dig bättre och sedan en gång i månaden i förebyggande syfte. Det samma gäller om du är stressad och behöver få hjälp med att komma ner i varv. Om du enbart behöver få massage för att behandla i förebyggande syfte är en gång var tredje till var fjärde vecka en generell tumregel. Diskutera med din massör om vad som gäller för dig och dina behov. Tänk på att kroppen behöver återhämta sig mellan behandlingarna, så gå inte flera dagar i rad.
Jag är gravid, hur gör jag?
Vissa massörer vill inte ta emot gravida kunder innan de passerat vecka 12 i sin graviditet. Stäm av med den massören du vill boka tid hos. Det går att anpassa behandlingen för gravida utifrån hur långt gången du är. Uppge i din bokning att du är gravid, så kan massören förbereda sig.
Kan jag ge bort massagebehandlingar?
Nej, våra klippkort är personliga. Du kan alltså inte ge bort enskilda massagebehandlingar från ditt klippkort. Vill du köpa klippkort och ge bort i present kan du höra av dig till oss på info@halsoresurs.se.
Hur vet jag om det är en kvinnlig/manlig massör på massagekliniken?
I vår app ser du namn på de som masserar på respektive mottagning. Som kund hos oss kan du gå till alla våra massagekliniker och få massage.
Var hittar jag kontaktuppgifter till massagekliniken?
När du gjort din beställning får du tillgång till vår app. Där hittar du adresser, mottagningsnamn och kontaktuppgifter till alla våra massörer.
Mottagningen som jag tänkt gå till finns inte längre kvar hos er. Vad gör jag?
Som kund hos oss får du gå på massage hos alla våra massagekliniker. Skulle den massör som du tänkt gå till, avslutat sitt samarbete med oss, är du varmt välkommen att boka in dig på någon av våra andra närliggande massagekliniker.
Jag har inte fått sms/behöver ett nytt sms skickat till min telefon. Vad gör jag?
På denna sida kan du ange ditt nummer, så skickar vi en länk per SMS där du kan installera appen.
Jag är inte van vid att gå på massage. Hur gör jag på plats hos massören?
Kom helst några minuter tidigt till din behandling. Innan behandlingen startar, har massören en kort avstämning med dig gällande eventuella problem, förväntningar och önskemål. Efter avstämningen brukar massören säga vad som kommer hända. Det vanligaste är att du lägger dig med huvudet neråt på massagebänken. Du behåller alltid underkläderna på. Om du har bh på dig, knäpper massören upp den när du ligger på bänken för att komma åt hela ryggen.
Måste jag använda appen vid bokning, eller kan jag boka direkt med massören?
Vi ser helst att du bokar tid genom vår app. I appen syns nämligen bara de massörer som tar emot den behandlingslängd du köpt, så du riskerar inte att boka fel längd. Tänk också på att det kan finnas flera massörer på samma adress. I vår app ser du tydligt vilka massörer du kan gå till med våra klippkort. I appen ser du också när ditt klippkort gått ut. Efter det datumet, kan du inte längre nyttja några behandlingar.
Var kan jag handla Hälsoresurs klippkort?
Du kan handla klippkort direkt på vår hemsida, eller på följande portaler:
- Benify
- Epassi
- Wellnet
- Söderberg & Partners (Benefits)
- Edenred
- Mecenat
- Millitum Respons
Kan jag boka något annat än svensk klassisk massage med Hälsoresurs klippkort?
Vi säljer endast svensk klassisk massage. Därför kan du endast boka den typen av massage med våra klippkort.