Glöm inte använda årets friskvårdsbidrag! Köp massage här
Glöm inte använda årets friskvårdsbidrag!
Köp massage här

När får jag sms:et som länkar till klippkorts-appen?

Direkt efter ditt köp, får du ett sms till numret du angav vid din beställning. I sms:et finns en länk med tillgång till vår app, där du bokar tid för massage. Sök på mottagning du vill boka tid hos i kartan, eller välj ur listvyn. Boka och välj tid som passar dig. Har du inte fått något sms, klicka här. Var noga med att ange samma nummer som vid beställning.

Var kan jag boka massage med Hälsoresurs klippkort?

På vår hemsida och i vår app finns en karta med de adresser där du kan boka massage via Hälsoresurs. När du blir kund hos oss får du tillgång till vår app. Där kan du boka massage på alla våra massagekliniker.

Hur bokar jag tid för massage?

Efter ditt köp, får du ett sms till numret du angav vid din beställning. I sms:et finns en länk med tillgång till vår app, där du bokar tid för massage. Sök på mottagning du vill boka tid hos i kartan, eller välj ur listvyn. Boka och välj tid som passar dig. Har du inte fått något sms, klicka här. Var noga med att ange samma nummer som vid beställning.

Får jag boka in behandlingar i förväg, efter att mitt klippkort gått ut?

Nej, efter att ditt klippkort gått ut, kan du inte längre nyttja några behandlingar. Klippkortet måste vara giltigt vid behandlingstillfället.

Hur använder jag klippkortet hos massören?

När du går på behandling, scannar du massörens QR-kod i din app.

Behöver jag en kod för att boka massage?

Nej, du behöver ingen kod för att boka massage. Du bokar tid för massage i Hälsoresurs app. Vid behandlingstillfället scannar du massörens QR-kod i din app.

Jag hittar inte er app i App Store eller Playbutiken, hur får jag tillgång till appen?

Du hittar den inte i App Store eller Playbutiken, eftersom det är en webb-app. En webb-app är en sida som du når via din webbläsare och som du kan spara ned i din telefon, så den lägger sig på samma sätt som en app. Direkt efter din beställning får du ett sms från oss med en länk till vår webb-app. Har du inte fått något sms, klicka här.

Jag har inte kvar min app, hur får jag tillbaka den?

På denna sida kan du ange ditt nummer, så skickar vi en länk på SMS där du får tillgång till appen. Var noga med att använda samma telefonnummer som du angav vid köp.

Jag har bytt telefonnummer och behöver ett nytt sms till klippkorts-appen.

Om du har bytt telefonnummer, behöver du kontakta oss på info@halsoresurs.se. Då hjälper vi dig att uppdatera ditt telefonnummer i vårt system.

Jag hittar inga lediga tider, vad gör jag?

Under vissa perioder på året blir många av våra massörer snabbt uppbokade. Tänk på att du kan boka tid hos samtliga av våra massörer. Finner du ingen tid hos massören du brukar gå till, sök gärna på andra närliggande massagekliniker i appen. Ta gärna kontakt med oss om du upplever att det är svårt att få tid hos en specifik massör.

Hur länge är mitt klippkort giltigt?

Ditt klippkort är giltigt i 12 månader från beställningsdatum. Tänk på att du inte kan boka in massagebehandlingar, efter att ditt klippkort gått ut. I appen ser du hur många behandlingar du har kvar, och när de går ut.

Kan jag välja en annan massageklinik än den jag valde vid beställning?

Du kan välja mellan alla massagekliniker som finns i vår app, förutsatt att de erbjuder behandlingslängden du beställt. Du ser i appen vilka massörer som erbjuder den behandlingslängd som du köpt.

Vad har ni för avbokningsregler?

Ta reda på vad som gäller för just den massören du bokat tid hos, då det är massörens avbokningsregler som gäller. Det vanligaste är att du behöver avboka senast 24 timmar innan bokat besök. Om du inte avbokar i tid eller inte dyker upp, kommer du att bli debiterad för behandlingen.

Jag behöver avboka min tid, hur gör jag?

Om du behöver avboka din tid, behöver du kontakta massören du gjort bokningen hos.

Vad behöver jag tänka på innan jag går på massage?

Var gärna några minuter tidig till massagen så du hinner komma ned i varv. Tänk på att du inte ska ha ätit precis innan en massage och du ska vara frisk. Gå inte på massage om du har en infektion i kroppen. Förmedla till massören om du har något problem i kroppen eller sjukdomshistoria som hen behöver ta del av. Oftast tar du bara av dig på överkroppen. Oljan som används går in i huden, så du behöver inte duscha efteråt. Läs vårt blogginlägg om detta här.

Hur ofta ska jag gå på massage?

Om du är stel och har ont är det bra att gå med 1-2 veckors mellanrum några gånger tills du känner dig bättre och sedan en gång i månaden i förebyggande syfte. Det samma gäller om du är stressad och behöver få hjälp med att komma ner i varv. Om du enbart behöver få massage för att behandla i förebyggande syfte är en gång var tredje till var fjärde vecka en generell tumregel. Diskutera med din massör om vad som gäller för dig och dina behov. Tänk på att kroppen behöver återhämta sig mellan behandlingarna, så gå inte flera dagar i rad.

Jag är gravid, hur gör jag?

Vissa massörer vill inte ta emot gravida kunder innan de passerat vecka 12 i sin graviditet. Stäm av med den massören du vill boka tid hos. Det går att anpassa behandlingen för gravida utifrån hur långt gången du är. Uppge i din bokning att du är gravid, så kan massören förbereda sig.

Kan jag ge bort massagebehandlingar?

När du handlar klippkort för ditt friskvårdsbidrag är klippkortet personligt och du kan inte ge bort behandlingar.

Men det finns även möjlighet att ge bort massage som present. Under ”vårt erbjudande” kan du välja presentkort. Klippkortet skickas då till de kontaktuppgifter du uppger när du gör din beställning. Tänk på att klippkortet är personligt och kan bara nyttjas av den personen du köper klippkortet till.

Hur vet jag om det är en kvinnlig/manlig massör på massagekliniken?

I vår app ser du namn på de som masserar på respektive mottagning. Som kund hos oss kan du gå till alla våra massagekliniker och få massage.

Var hittar jag kontaktuppgifter till massagekliniken?

När du gjort din beställning får du tillgång till vår app, där hittar du alla massörer.

Mottagningen som jag tänkt gå till finns inte längre kvar hos er. Vad gör jag?

Som kund hos oss får du gå på massage hos alla våra massagekliniker. Skulle den massör som du tänkt gå till, avslutat sitt samarbete med oss, är du varmt välkommen att boka in dig på någon av våra andra närliggande massagekliniker.

Jag har inte fått sms/behöver ett nytt sms skickat till min telefon. Vad gör jag?

På denna sida kan du ange ditt nummer, så skickar vi en länk per SMS där du kan installera appen.

Jag är inte van vid att gå på massage. Hur gör jag på plats hos massören?

Kom helst några minuter tidigt till din behandling.  Innan behandlingen startar, har massören en kort avstämning med dig gällande eventuella problem, förväntningar och önskemål. Efter avstämningen brukar massören säga vad som kommer hända. Det vanligaste är att du lägger dig med huvudet neråt på massagebänken. Du behåller alltid underkläderna på. Om du har bh på dig, knäpper massören upp den när du ligger på bänken för att komma åt hela ryggen.

Måste jag använda appen vid bokning, eller kan jag boka direkt med massören?

Ja, i vår app hittar du samtliga massörer. Du hittar den massör du önskar gå till och bokar därefter tid hos massören via vår app.

Var kan jag handla Hälsoresurs klippkort?

Här kan du köpa Hälsoresurs klippkort på massage. Du kan köpa klippkort hos oss oavsett om du har friskvårdsbidrag att nyttja, vill ge bort massage som present eller bara investera i dig själv. Klicka på länken och välj därefter om du vill köpa direkt via oss, via Benifex, Wellnet, S&P, Epassi eller Edenred.

Kan jag boka något annat än svensk klassisk massage med Hälsoresurs klippkort?

Vi säljer endast svensk klassisk massage. Därför kan du endast boka den typen av massage med våra klippkort.

    Hittar du inte svaret? Ställ din fråga här.


    Skyddas av Google reCaptcha.