Allmänna köpvillkor för Hälsoresurs i Sverige AB
1. Allmänt
1.1 Dessa allmänna köpvillkor (”Köpvillkor”) gäller mellan dig som konsument (”Kunden” eller ”du”) och Hälsoresurs i Sverige AB, org. nr. 556726–3628 (”Hälsoresurs”, ”oss” eller ”vi”), vid köp av klippkort på massagebehandlingar (”Klippkort”) via Hälsoresurs webbshop som finns tillgänglig via ”Webbshop”. Klippkorten kan nyttjas hos de massörer som vid var tid är anslutna till Hälsoresurs (”Massör”).
1.2 Vid köp av Klippkort utgör dessa Köpvillkor och värdebeviset som Kunden erhåller i anslutning till köpet, den fullständiga regleringen mellan Kunden och Hälsoresurs (”Avtalet”).
1.3 Genom att köpa Klippkort godkänner du dessa Köpvillkor.
2. Beställning och avtal
2.1 Vid köp av Klippkort skickas ett värdebevis till den e-postadress och telefonnummer som du angav vid köptillfället. Bekräftelsen med värdebeviset, mottaget till din e-post eller telefon, bekräftar att ditt köp har genomförts och att Avtalet har ingåtts mellan dig och Hälsoresurs.
3. Priser och betalning
3.1 Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms. Hälsoresurs förbehåller sig rätten att ändra priser utan föregående meddelande. Priset som gäller för ditt köp är det pris som anges vid köptillfället.
3.2 Betalning sker via Webbshoppen i samband med köpet. Vi använder oss av Nets Easy checkout som betalleverantör vilka erbjuder följande betalalternativ: Kredit- och betalkort (Visa, MasterCard), Klarna och Swish.
När du genomför ditt köp accepterar du att betalleverantören hanterar din betalning i enlighet med deras respektive villkor. Du hittar respektive villkor för betalning via Nets Easy hemsida här. Notera att eventuella frågor relaterade till betalningsprocessen eller kreditprövning hanteras av betalningsleverantören. Om du väljer fakturabetalning eller liknande betalsätt kan det komma att göras en kreditupplysning, vilket du då kommer informeras om. Om du väljer fakturabetalning eller liknande betalsätt kan det komma att göras en kreditupplysning, vilket du då kommer informeras om.
4. Leverans
4.1 Klippkortet levereras digitalt till den e-postadress och telefonnummer som angavs vid köptillfället. Du ansvarar för att korrekta kontaktuppgifter anges vid köpet. Om de kontaktuppgifter du har angivit inte kan bekräftas, förbehåller sig Hälsoresurs rätten att avvakta med leveransen till dess att korrekt information tillhandahållits av dig.
4.2 Leverans av Klippkortet sker normalt omgående efter godkänt köp. Om förseningar i leveransen skulle uppstå utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid, vänligen kontakta vår kundservice på info@halsoresurs.se
5. Giltighetstid och användning av Klippkort
5.1 Klippkortet är giltigt i ett år från inköpsdatum. Klippkortet är personligt och kan inte överlåtas till annan.
5.2 Klippkortet ger dig rätt att nyttja tjänster från samtliga Massörer. Vi ansluter kontinuerligt nya Massörer, vilka också kan säga upp sitt avtal med oss. Detta innebär att när du köper ett Klippkort, garanterar vi inte att du kan gå till de Massörer som var anslutna vid köptillfället.
5.3 Klippkortet gäller för de antal behandlingar och den behandlingslängd som valdes vid köptillfället och som framgår av ditt värdebevis. Varje klipp motsvarar ett besök.
6. Ångerrätt
6.1 Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit Klippkortet (se punkten 2.1), förutsatt att Klippkortet är outnyttjat (ångerfristen).
6.2 För att utöva din ångerrätt ska du kontakta oss inom ångerfristen via order@halsoresurs.se. Du kan också använda Konsumentverkets standardformulär för utövande av ångerrätten. Du hittar formuläret här.
7. Återbetalning
7.1 Vid godkänd ångerrätt kommer återbetalning att ske inom 14 dagar från det att vi godkänt ditt ångrade köp. Återbetalningen sker genom samma betalningsmetod som användes vid köpet.
8. Bokningsregler
8.1 Bokning och avbokning av tider sker enligt respektive Massörs mottagnings bokningsregler. Hälsoresurs ansvarar inte för dessa bokningsregler. Du finner kontaktuppgifter till alla Massörer och deras mottagningar i Hälsoresurs app.
9. Reklamation
9.1 Vi strävar efter att du ska vara helt nöjd med ditt Klippkort och de behandlingar du nyttjar via våra Massörer. Om du upplever problem med Klippkortet, exempelvis att det inte fungerar som det ska eller inte motsvarar köpet ber vi dig kontakta oss (se punkten 16 nedan). Detsamma gäller om du inte skulle vara nöjd med en behandling.
Reklamation ska ske så snart som möjligt efter att problemet uppstått, dock senast inom 2 månader.
10. Ansvar
10.1 Vi ansvarar endast för försäljningen av Klippkort och tillhandahållandet av Webbshoppen som möjliggör bokning av massage hos Massörer. Under inga omständigheter ansvarar vi för indirekta skador, följdskador eller andra förluster som uppstår i samband med användningen av Klippkortet.
10.2 Vi ansvarar inte för Massörens utförande, inklusive men inte begränsat till kvaliteten på massagen, tillgängligheten, eller Massörens eventuella fel eller försummelser. Eventuella krav som rör utförandet av behandlingen ska riktas direkt till den berörda Massören. I det fall Kunden upplever sådan brist som beskrivs i denna punkt ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt.
11. Tillämplig lag och tvistlösning
11.1 Dessa Köpvillkor regleras av svensk lag.
11.2 Om du har klagomål eller synpunkter, ber vi dig kontakta oss (se punkten 16 nedan).
11.3 Om det till följd av dessa Köpvillkor uppkommer tvist ska tvisten avgöras av allmän domstol. Du har som konsument också rätt att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden för att få en eventuell tvist prövad. Information om Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) samt kontaktuppgifter finns på www.arn.se. ARN:s beslut består av rekommendationer och är inte tvingande.
Du kan även vända dig till EU:s onlineplattform för hjälp med att lösa eventuella tvister. EU:s onlineplattform nås via följande länk: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
12. Force majeure
12.1 Varken Kunden eller Hälsoresurs ska hållas ansvariga för förseningar eller underlåtenhet att fullgöra sina skyldigheter enligt Avtalet om sådana förseningar eller underlåtenheter beror på händelser utanför deras rimliga kontroll, inklusive men inte begränsat till naturkatastrofer, krig, pandemier, myndighetsbeslut, arbetskonflikter eller andra omständigheter som väsentligen försvårar eller omöjliggör fullgörandet av avtalsenliga förpliktelser.
13. Ändringar av Köpvillkor
13.1 Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa Köpvillkor. Ändringar gäller från det att de publiceras i Webbshoppen. De Köpvillkor som gäller för ditt köp är de som fanns tillgängliga vid tidpunkten för köpet.
14. Behandling av personuppgifter
14.1 När du gör ett köp hos oss samlar vi in personuppgifter som namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Dessa uppgifter används för att kunna leverera din beställning och för att kunna kontakta dig vid behov. Hälsoresurs är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter och behandlar dessa i enlighet med GDPR. För mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter, vänligen se vår integritetspolicy. Om du har frågor om vår behandling av dina personuppgifter eller vill utöva dina rättigheter kan du kontakta oss på gdpr@halsoresurs.se.
14.2 Vid bokning av en behandling hos någon av våra Massörer är de personuppgiftsansvariga för de uppgifter de samlar in. För information om sådan behandling hänvisas till respektive Massörs information om deras personuppgiftsbehandling.
15. Cookies
15.1 Vi använder cookies för att erbjuda grundläggande funktionalitet och för att förstå hur besökare använder webbplatsen och för att skapa en mer personlig och effektiv användarupplevelse. Vi använder även cookies för att spara dina inställningar och för att spåra din aktivitet på webbplatsen. Du kan när som helst hantera eller ta bort cookies i din webbläsares inställningar. För mer information om vår hantering av cookies och hur du hanterar dina inställningar, vänligen se vår cookiepolicy.
16. Kontakta oss
16.1 Om du har frågor om dessa Köpvillkor, våra tjänster eller i övrigt till komma i kontakt med oss ber vi dig skicka ett mail med ditt ärende och dina kontaktuppgifter till info@halsoresurs.sealternativt posta ditt ärende till Hälsoresurs på adress Surbrunnsgatan 6, 411 19 Göteborg.
Dessa allmänna villkor är senast uppdaterade den 2024-09-05.